Første
Udvikling af Beans serie, Planche nr. 13
Kursus Indhold

Udskrift af : Udvikling af Beans

Planche 1 : Udvikling af Beans

Planche 2 : BeanInfo-klassen

Ved at tilknytte en BeanInfo-klasse til en klasse kan man Bønne-bruger er visuelle designer, der anvender javabeans.

Planche 3 : "Feature Descriptors"

Beskriver præcis klassens egenskaber Alle XXXDescriptor-klasser nedarver fra FeatureDiscriptor-klassen

BeanInfo-klasser implementerer metoder, der returnerer objekt af ovennævnte typer.

Planche 4 : Definer BeanInfo-klasse

BeanInfo-klassen søges i samme pakke, som klassen - eller i den særlig BeanInfo-søgesti.

Planche 5 : Customizer

Der er to måder at ændre en klasse på designtidspunktet

Planche 6 : Property Editor

Hvert visuelt værktøj har et sæt editorer, som kan bruges:

Denne er fra Beans Developers Kit (BDK)

Planche 7 : Tilknytning

Hvilke editor man ønsker at bruges bestemmes af, hvilke metoder man implementerer fra PropertyEditor.

PropertyEditorer tilknyttes

Planche 8 : Customizer

Beans-udvikleren kan få fuld kontrol ved at medsende en customizer-klasse Den skal

Planche 9 : Persistens

Beans-udvikleren kan også kontrolere omfanget af persistens (gemning) Eller implementer Externalizable-interfacet

Planche 10 : Fremtiden?

Planche 11 : Demo

Der vises, hvordan man laver en tæller-bean til den simple knap-tekst applet.

Planche 12 : Opgave

Lav en ikke-visuel bean klasse, der beskriver status i en badmintonkamp. Som minimum skal den indeholde properties, der beskriver Bønnen vil blive kaldt (via metode) når Implementer bønnen og en testapplet (jvf OVPM-oplæg).

Planche 13 : Opgave (avanceret)

I OVPM-oplægget var der også en list-box med historik.

Udvid status-bønne til også at vise tidligere stillinger i sættet.

Hvorfor er det en god ide at gøre det, fremfor at benytte en separat DefaultListModel?


© 2000 BLA*net - Leif E. Andersen, leander@blanet.dk