Første
Oversigt
Applet (GUI) serie, Planche nr. 16
Print af Applet (GUI)
1 : Applet (GUI)
2 : GUI-elementer
Mus og tastatur
Enkle elementer
Tekster (Label)
Knap (Button)
Afkrydsning (Checbox)
Trykknapper (Radiobutton)
Datafelt (TextField)
Redigeringsfelt (TextArea)
Valgfelter (List)
Avanceret
Dialog
Pop-up
Menuer
3 : Et eksempel...
4 : Mus og tastatur
EventHandler()
5 : Hvad sker der:
6 : AWT-klasserne
7 : Etiketter (Labels)
8 : Knapper (Button)
Øvelse 4b:
Lav en knap, der skifter teksten på etiketten!
Tilføj en ny knap, der skifter teksten tilbage.
Lav en knap, der skifter teksten på sig selv.
9 : Checkboks og Radioknap
Øvelse 4c:
10 : Valgmenu (Choice)
Øvelse 4d:
Opret en valgmenu med en rækket tekster i.
Opret en knap, som når man trykker på den, skriver hvad man har valgt i en etikette.
11 : Tekstfelter (TextField)
Øvelse 4e:
12 : Redigeringsfelt (TextArea)
Øvelse 4f:
13 : Rullemenuer (List)
Øvelse 4g:
14 : Popup
Øvelse 4h
15 : Menuer
Øvelse 4i
16 : Applikationer
Tilføje den særlige metode main til klassen:
Opret et objekt af klassen i main
Set størrelsen af objektet (setSize())
Vis den med setVisible(true)
© 2000 BLA*net - Leif E. Andersen, leander@blanet.dk
Første
Oversigt
Applet (GUI) serie, Planche nr. 16