Næste
Forrige
Oversigt
Java i netværk serie, Planche nr. 29
Kursus Indhold

En Server (3)

Input- og outputstrømme etableres:

PrintWriter out = new PrintWriter(
                      clientSocket.getOutputStream(), true);
BufferedReader in = new BufferedReader(
                        new  BufferedOutputStream(
                        clientSocket.getInputStream())),
String inputLine, outputLine;

// initiate conversation with client
KnockKnockProtocol kkp = new KnockKnockProtocol();
outputLine = kkp.processInput(null);
out.println(outputLine);

while ((inputLine - in.readLine()) != null) {   
    outputLine = kkp.processInput(inputLine);
    out.println(outputLine);
    if outputLine.equals("Bye."))
        break;
}
Fremhævet er initialisering af kommunikationen til klienten. Resten er selve kommunikationen. Protokollen i dette eksempel, KnockKnockProtokol er implementeret i en separat klasse.


© 1998 BLA*net - Leif E. Andersen, leander@blanet.dk