Oversigt
Java Technology Home Page

=PObjektorienteret programmering Hvad er

=PObjekter? Definition: An object is a software bundle of variables and related methods.

eller på dansk:

Et objekt er en samling variable og tilhørende metoder. =PObjektmodel =I2class.gif API : Application Program Interface

Public API : almen tilgængelige metoder =PFordele

=PBeskeder Objekter kommunikere med beskeder

Dvs. at kald af en offentlig metode i et andet objekt sker via en besked

=I4message.gif =PFordele =PKlasser Definition: En klasse er et skema eller en protype, der definere variable og metoder, der er fælles for en gruppe objekter. =PEksempel - cykler =I6class.gif =I7brake.gif =PBrug af klasser =PObjekter - Klasser =PFordele =PNedarvning (udvidelse) =I8bike.gif =PUdvidelse =PFordele (Her burde følge et afsnit om erklæringer og brug af klasser)


© 1998 BLA*net - Leif E. Andersen, leander@blanet.dk