Første
Appletter serie, Planche nr. 11
Kursus Indhold

Udskrift af : Appletter

Planche 1 : Appletter

Applet er javaprogrammer, der kører i "sandkassen"

Planche 2 : Applets i HTML

HTML V.3.2 definition af APPLET

Appearance: <APPLET CODE=string HEIGHT=n WIDTH=n> </APPLET>
Attributes: CODEBASE=URL, CODE=string, NAME=string, ALT=string, ALIGN=left|right|top|middle|bottom, HEIGHT=n, WIDTH=n, HSPACE=n, VSPACE=n

HTML V.4.0 udfaser APPLET-tag til fordel for OBJECT-tag.

Man kan skrive hvad som helst imellem start og slut tag.

Planche 3 : PARAM-tag

Også version V.3.2
Appearance: <PARAM NAME=x VALUE=y>
Attributes: NAME=string VALUE=string
Contents: None (Empty).
May occur in: APPLET.

The PARAM element is used to provide "command-line" arguments to a Java applet, which is embedded in a document with the APPLET element. It has two attributes: NAME specifies the name of the argument, and VALUE specifies the value for this argument.

Notes:

Planche 4 : HTML eksempel

Se opgave 2

Planche 5 : Oprette Applet

metoden paint() kaldes af runtime (JVM) hver gang noget grafisk skal genskrives. Den kan derfor bruges til enkel grafik.

Planche 6 : Grafik

Grafik kan bruges direkte i applets - men selvfølgelig også i andre sammenhænge.

Planche 7 : Koordinatsystem

Et objekt, der er nedarvet fra java.awt.Grafics kan der tegnes på:

Planche 8 : Tegnemetoder

Alle - undtagen polygoner og linier defineres af en firkant, der omslutter den.

Planche 9 : Opgave 3

Gå til opgave 3

Planche 10 : Opgave 3 - noter

Color.red er en henvisning til en klassevariabel i klassen Color.

Klassevariable findes ikke i de objekter som den pågældende klasse realiserer.

Planche 11 : Tekster

Hvor placeres en tekst:

Størrelsen af en font beskrives med klasse java.awt.FontMetrics


© 1999 BLA*net - Leif E. Andersen, leander@blanet.dk